Kom je ook bij ons sporten in Babberich?

Voor diverse trainingen, ook in de buitenlucht
ben je van harte welkom bij​

Logo Sporten in Babberich bij Halsaf-Vitaal De Veldschuur

Kracht, uithoudingsvermogen en conditie verbeteren?
Dat kan iedereen!

Buiten sporten in een mooie en rustige omgeving werkt stressverminderend,
geeft meer energie, is goed voor de concentratie, stimuleert de zintuigen, versterkt je immuunsysteem,
maar het allerbelangrijkste: “frisse lucht”.

Halsaf-Vitaal De Veldschuur

WORDT DIT JOUW TRAININGSPLEK?

De verschillende trainingen vinden in de buitenlucht plaats en in een veldschuur.

Sporten in Babberich doe je bij Halsaf-Vitaal De Veldschuur!

Wij zijn gevestigd op het prachtige Landgoed Halsaf in Babberich in de gemeente Zevenaar.
Het ligt in een rustige en rustieke omgeving: “De Liemers“,  naast het monumentale pand: Huize Babberich of Halsaf.

Hoe en wat trainen we?

We werken veel met ons eigen lichaamsgewicht en met behulp van verschillende attributen zoals: dumbells, kettlebells, battle ropes etc.
Het is namelijk niet nodig om fit en sterk te worden met behulp van machines/apparatuur.
Sterker nog, er zijn vele voordelen om alleen te trainen met losse gewichten:

* Meer kleine spieren worden aangesproken.

* Toename van functionele kracht.

* Toename van lichamelijke balans.

* Toename van gebruik van hersenen bij de beweging.

Met losse gewichten boek je sneller progressie want trainen met apparatuur geven je maar een beperkte toename aan kracht. Je traint meer de grote spiergroepen. Dit komt omdat een oefening op een apparaat niet exact overeenkomt met de beweging van het dagelijks leven.
Je denkt dat je sterker wordt omdat je meer gewichten aan het apparaat hangt, maar heb jij wel eens een zware doos getild en het zweet je op het voorhoofd stond? Dit komt omdat je bij een apparaat alleen een grote groep spieren traint en de kleine en diepe spieren doen weinig.
De kleine en diepe spiergroepen zorgen voor stabiliteit in je lichaam. Ze zitten namelijk veel dichter bij je skelet.
Om met die spiertjes te leren werken is het wel belangrijk dat je de tijd neemt om ze te ontdekken.

We hebben diverse trainingen waar je uit kunt kiezen.

De verschillende trainingen:

Bootcamp

Cardio-, circuit-, kracht-, balans-, stabiliteit- en snelheidstraining en uitdagende fitness games.

Hitt 30

3 x 30 seconden lange hoge intensiteit krachttraining, afgewisseld met 3 x 30 seconden gemiddelde intensiteit cardiotraining.

6 pack workout

Wil jij buikspieren van staal?We pakken ze uitgebreid aan, van boven tot beneden, voor een perfecte sixpack.

Gladiator Workout

10 verschillende oefeningen waarmee je je hele lichaam traint, maar de focus ligt op je rompspieren.Afterburnnnnnn!

Functioneel

Afgestemd op jouw lichaam, leeftijd en levensstijl.We werken aan jouw doelstelling.

55+ Functioneel

De focus ligt op kracht en balans, want dat is gewoon wat je nodig hebt naarmate je ouder wordt. Jouw doelstelling staat centraal.

Kickfit

Werken aan je conditie en spierversteviging en leer boks- en trap-technieken op de bokszak.

Yoga

Simone Haller-Hak vanFit ben jij geeft yoga!Versterk je spieren, maak ze lekker los en soepel en houdt je geest fit.

gratis proefles?

YOGA

Elke maandag en donderdag van 19:00 tot 20:00 uur.
(Uiteraard lekker warm binnen)